Táplálkozás: blog

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1011 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 335 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 391 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1011 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 335 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 391 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1011 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 335 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 391 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1011 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 335 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 391 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Táplálkozás Klub hírei

network.hu

Az egészséges táplálkozás már jóval azelőtt elkezdődik, hogy leülnénk az asztalhoz és a szánkba vennénk az első falat ételt, az első korty italt. Jóval megelőzi a tervezett menü és a bevásárló lista összeállítása, illetve maga a bevásárlás.

Az, hogy milyen termékek kerülnek a kosarunkba nagyban meghatározza étrendünk minőségét. Az élelmiszerek címkéin számos olyan értékes információt megtalálunk, amelyek segíthetnek az egészséges táplálkozás okos megvalósításában.

Tovább 

network.hu

 Egy brit táplálkozási tanácsadó bemutatta, hogyan is néz ki pontosan egy tál egészséges étel.

 

Dr. Hazel Wallace a 250 ezer követővel rendelkező Instagram oldalán mutatta be, hogy milyen az egészséges étkezés. Eszerint sok zöldség- és gyümölcsféle, durva magvakból készült gabonafélék és kevés hús, illetve fehérje ajánlott a tányérunkra.

 

Dr. Wallace azután szemléltette az egészséges étkezés összetevőit, hogy egy, a British Medical Journalban megjelent tanulmány szerint az étkezésünkkel tehetünk a legtöbbet a krónikus betegségek elkerüléséért.

Tovább 

 

network.hu

 Egyre többen keresik azokat a megváltoztatott összetételű élelmiszereket, amelyek bizonyos összetevőkből kevesebbet vagy semmit sem tartalmaznak, például cukor- vagy gluténmentesek. A szakemberek azonban óvatosságra intenek: nem biztos, hogy a mentes élelmiszereknek csak jó tulajdonságai vannak.

 

Dinamikusan nő a speciális táplálkozási igényeket kielégítő élelmiszerek forgalma világszerte, egyes országokban évente akár 25-30 százalékkal többet adnak el belőlük.

Tovább 

network.hu

 Naponta egy kis maréknyi dióféleség elfogyasztása csökkentheti a legsúlyosabb, életet veszélyeztető betegségek kialakulásának kockázatát és egyúttal enyhíti ezek lefolyását – írta az International Journal of Epidemology című folyóiratban, a hollandiai Maastrichti Egyetem munkatársainak kutatási eredményeit idézve.

 

dióféleségekkel kapcsolatos kutatás egy csaknem harminc éve, 1986-ban kezdődött átfogó táplálkozás tudományi projekt része, amelynek keretében a maastrichti kutatók mintegy 120 ezer nőt és férfit kérdeztek ki étkezési szokásaikról.

Tovább 

network.hu

A táplálkozástudomány egy folyamatosan fejlődő tudományág, ahol Hérakleitoszt szavaival élve „az egyetlen állandó a változás maga”. Napi rendszerességgel látnak napvilágot új tanulmányok, és jelennek meg a legújabb kutatások eredményei. Az egészségtudatosság is egyre nagyobb teret hódít, számos felmérés (ELEF2014, Nielsen 2016, GFK 2016) szerint a magyar emberek többsége úgy véli, hogy a genetikai, biológiai adottságokon túl az egészség megőrzésének a kulcsa, ha mi magunk is teszünk érte, vagyis az egészségtudatos életmód.

Tovább 

network.hu

 A zöld színű élelmiszerek létfontosságú tápanyagok gazdag forrásai; táplálkozási szempontból sokkal lényegesebbek, mint a hagyományos élelmiszerek. A vitaminok, az ásványi anyagok és az aminosavak magas koncentrációja érdekében komoly gondosságot igénylő körülmények között termesztik őket.

 

A zöld- és kékalgák (fitoplanktonok)

 

Könnyen emészthető fehérjék, klorofill, szerves kötésű vitaminok, ásványi anyagok és enzimek gazdag forrásai, úgynevezett tökéletes szuperélelmiszerek.

Tovább 

network.hu

Időről időre újabb ételekről röppen fel a hír, hogy lassítják az öregedést. De vajon tényleg gondoskodhatunk a fiatalságunk megőrzéséről a konyhában?

Nem nehéz belátni, hogy az egészségtelen táplálkozás, az ülő életmód és olyan káros szokások, mint a cigaretta és az alkohol gyorsan öregítenek. De ha ez igaz, akkor annak is igaznak kell lennie, hogy a megfelelő életmóddal ha teljesen le nem is állíthatjuk, legalább egy kicsit lelassíthatjuk a szervezet természetes elhasználódásának folyamatait.

Tovább 

network.hu

A tervezett lépések a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását, az olvasás népszerűsítését, valamint a rászoruló családok támogatását kívánják elősegíteni – utóbbit a Ronald McDonald House Charities tevékenységén keresztül. A Happy Meal menüt a vállalat 2022-ig mind a 120 piacán több szempont szerint is továbbfejleszti.

A hazai hálózat az elmúlt években folyamatosan fejlesztette Happy Meal kínálatát és a felelős marketing gyakorlatait, ezért számos pontban már jelenleg is teljesíti a globális vállalásokat.

Tovább 

network.hu

 A szakértők szerint ideje, hogy ezeknek a hamis állításoknak többé senki se dőljön be.

 

1.A szuperfoodok egzotikusak és drágák: Sokkal takarékosabb vagyunk, sőt egészségesebbek is, ha megfelelően táplálkozunk, és könnyen elérhető szuperfoodokat eszünk (spenót, gomba, áfonya, narancs, alma, lencse, diófélék, teljes kiőrlésű gabona). Egy marék valóban nem hétköznapi gojibogyó nem fogja megoldani a rendszeres nassolás okozta súlyproblémákat.

2.A vékony testalkat azt jelenti, egészséges vagyok: Már elég rég itt az ideje annak, hogy ne a test alkata legyen a központ, hanem a test egészsége.

Tovább 

network.hu

Új keletű és veszélyes étkezési zavarok is megjelentek a már ismertek mellett.

Falászavar (binge eating disorder)

Az elhízásban szenvedők között is gyakran előfordulnak a falásrohamok, de általában nem járnak kompenzáló viselkedésformákkal, mint a bulimia esetében – azaz a betegek túleszik magukat, de nincs önhánytatás, hashajtózás. Az elhízottaknak ezt a csoportját elkülönítették, s így született meg a falászavar fogalma. E betegség tehát az elhízás és a bulimia között foglal helyet.A falászavarral küzdők a szokásosnál sokkal gyorsabban esznek, nagy mennyiséget képesek elfogyasztani telítettségérzésig, magányosan esznek, lehangoltak. A falásrohamok átlagosan legalább hetente két napig jelennek meg hat hónapon keresztül és a falásroham nem társul rendszeres kompenzáló viselkedéssel.

Tovább 

Régebbi bejegyzések 

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu