Táplálkozás: blog

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1011 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 340 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 406 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1011 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 340 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 406 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1011 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 340 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 406 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1011 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 340 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 406 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Táplálkozás Klub hírei

 

network.hu

 

 Ha a külső ingerek helyett magunkra figyelve eszünk, kevesebb étel is elég. Jót tesz, ha van módunk ügyelni: miből van és mi történik vele. A mindful eating tudatosságra nevel, segíti az egészséges és élvezetes táplálkozást.

 

Alig ismerkedtünk meg a mindfulness fogalmával, itt egy újabb: a mindful eating, vagyis a tudatos étkezés. Persze ezek szorosan összefüggnek, hiszen az „itt és most”-beli jelenlevést lehet étkezés közben is alkalmazni. A mindful eating a külső ingerek helyetti belső figyelmet, a testhez való kapcsolódást ajánlja.

Tovább 

network.hu

Több mint 50 olyan kézirat maradt fenn a középkorból, amely az akkori európai emberek táplálkozásával foglalkozik. Egyesekben gyógyító hatású ételeket soroltak fel gyógyszertárosoknak, más kéziratok pedig hatalmas lakomákról számoltak be. Legnagyobb részük pedig a középkori konyha fogásait jegyzi, legalábbis azokat, amelyek a gazdag nemesembereknél kerültek az asztalra.

A nemesek étrendje rendkívüli módon eltért az alacsonyabb társadalmi osztályokétól, bár ismerve a történelmi viszonyokat, ebben nincs is semmi különös.

Tovább 

 

network.hu

A depresszió megelőzésében is segíthet a mediterrán étrend egy új kutatás szerint, melyről a BBC hírportálja számolt be.

A Molecular Psychiatry című szaklap aktuális számában közölt tanulmány szerzői az utóbbi nyolc év 41 tanulmányát elemezték.
A gyümölcsök, zöldségek, gabonaételek - köztük teljes kiőrlésű kenyér- és tésztafélék, barna rizs -, olajos magvak, olívaolaj és kevés hal, hús, valamint tejtermék fogyasztásán alapuló étrend a kedélyállapotra is hatással van az analízis eredményei alapján.

Tovább 

network.hu

A táplálkozási szakemberek körében sokféle nézet él arra vonatkozóan, hogy az emberi szervezet a napi táplálékbevitel során a hideg vagy a meleg ételeket részesítse előnyben. Melyik hasznosabb, milyen az arány, és egyáltalán: télen több meleget, nyáron pedig hideget fogyasszunk?

A baltimoore-i Táplálkozási Intézet tanulmánya szerint a hideg ételek és italok fogyasztása bizonyos mértékig hátrányosabb, mint a melegeké.

Az emberi szervezet viszonylag állandó hőmérséklete, amelyet a lázmérővel 37 C fok körülire tehetünk,  kevesebb energiával gyorsabban  képes a meleget a tápanyagokat feldolgozó szervek számára a megfelelő hőmérsékletűre lehűteni, mint a hideget felmelegíteni.

Tovább 

network.hu

Egészséges életmódot követni óriási kihívás, és nemcsak azért, mert nehezen vesszük rá magunkat a mozgásra, vagy mert nem tudjuk megtagadni magunktól a nassolni valót – hanem azért is, mert még a szakemberek véleménye is évről évre változik azzal kapcsolatban, melyik étel egészséges és melyik nem.

 

Sun most összegyűjtött kilenc tévhitet az egészséges táplálkozással kapcsolatban, amit ha helyreteszel magadban, jelentősen könnyebbé válhat az életed!

Tovább 

network.hu

Az egészséges táplálkozás már jóval azelőtt elkezdődik, hogy leülnénk az asztalhoz és a szánkba vennénk az első falat ételt, az első korty italt. Jóval megelőzi a tervezett menü és a bevásárló lista összeállítása, illetve maga a bevásárlás.

Az, hogy milyen termékek kerülnek a kosarunkba nagyban meghatározza étrendünk minőségét. Az élelmiszerek címkéin számos olyan értékes információt megtalálunk, amelyek segíthetnek az egészséges táplálkozás okos megvalósításában.

Tovább 

network.hu

 Egy brit táplálkozási tanácsadó bemutatta, hogyan is néz ki pontosan egy tál egészséges étel.

 

Dr. Hazel Wallace a 250 ezer követővel rendelkező Instagram oldalán mutatta be, hogy milyen az egészséges étkezés. Eszerint sok zöldség- és gyümölcsféle, durva magvakból készült gabonafélék és kevés hús, illetve fehérje ajánlott a tányérunkra.

 

Dr. Wallace azután szemléltette az egészséges étkezés összetevőit, hogy egy, a British Medical Journalban megjelent tanulmány szerint az étkezésünkkel tehetünk a legtöbbet a krónikus betegségek elkerüléséért.

Tovább 

network.hu

 Egyre többen keresik azokat a megváltoztatott összetételű élelmiszereket, amelyek bizonyos összetevőkből kevesebbet vagy semmit sem tartalmaznak, például cukor- vagy gluténmentesek. A szakemberek azonban óvatosságra intenek: nem biztos, hogy a mentes élelmiszereknek csak jó tulajdonságai vannak.

 

Dinamikusan nő a speciális táplálkozási igényeket kielégítő élelmiszerek forgalma világszerte, egyes országokban évente akár 25-30 százalékkal többet adnak el belőlük.

Tovább 

network.hu

 Naponta egy kis maréknyi dióféleség elfogyasztása csökkentheti a legsúlyosabb, életet veszélyeztető betegségek kialakulásának kockázatát és egyúttal enyhíti ezek lefolyását – írta az International Journal of Epidemology című folyóiratban, a hollandiai Maastrichti Egyetem munkatársainak kutatási eredményeit idézve.

 

dióféleségekkel kapcsolatos kutatás egy csaknem harminc éve, 1986-ban kezdődött átfogó táplálkozás tudományi projekt része, amelynek keretében a maastrichti kutatók mintegy 120 ezer nőt és férfit kérdeztek ki étkezési szokásaikról.

Tovább 

network.hu

A táplálkozástudomány egy folyamatosan fejlődő tudományág, ahol Hérakleitoszt szavaival élve „az egyetlen állandó a változás maga”. Napi rendszerességgel látnak napvilágot új tanulmányok, és jelennek meg a legújabb kutatások eredményei. Az egészségtudatosság is egyre nagyobb teret hódít, számos felmérés (ELEF2014, Nielsen 2016, GFK 2016) szerint a magyar emberek többsége úgy véli, hogy a genetikai, biológiai adottságokon túl az egészség megőrzésének a kulcsa, ha mi magunk is teszünk érte, vagyis az egészségtudatos életmód.

Tovább 

Régebbi bejegyzések 

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu