Táplálkozás: Csak jó lehet, ha McDonald's

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1014 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 365 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 547 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1014 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 365 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 547 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1014 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 365 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 547 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1014 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 365 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 547 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Lehet sült krumpli vagy sárgarépa, a kisiskolások szerint minden étel jobb ízű, ha McDonald's-os csomagolópapírban kínálják, derült ki egy amerikai kutatásból.

A márkanév úgy tűnik fontosabb, mint maga az étel. Thomas N. Robinson gyermekorvos (Stanford Egyetem) szerint a reklámok komoly hatással vannak a kisgyerekekre.

Dr. Robinson és kollegái 63 szegényebb családból származó gyermek bevonásával készítették el erre vonatkozó tanulmányukat. A gyermekek kora 3-tól 5 évesig terjedt. A gyerekeknek azt mondták, hogy kóstolási versenyt játszanak. Ezután kaptak minden ételből két mintát, amelyek ugyanazt az élelmiszert (hamburgert, sült krumplit, csirkefalatokat, tejet és bébirépát) tartalmazták, csak míg az egyik ételminta sima fehér papírban, addig a másik McDonald's-os csomagolásban érkezett. Ezután megkérték a kicsiket, döntsék el, melyik étel a finomabb.

A gyerekek nagy többsége minden esetben a McDonald's-os csomagolásban található ételt találta finomabbnak, még akkor is ha az ételek közti különbség mindössze a csomagolásban merült ki.

Részletes eredmények:
A gyermekek 77 százaléka szerint a sült krumpli McDonald's-os papírból fogyasztva a finomabb (mindössze 13 százalék választotta a sima fehér csomagolásút, és csak 10 százalék jött rá, hogy a csomagok ugyanazt az ételt tartalmazzák).

A tej is jobban esik McDonald's-os pohárból, itt a gyerekek 61 százaléka választotta az 'M-betűs' tejet, szemben azzal a 21 százalékkal, akik a fehér poharasat szerették jobban, és azzal a 18 százalékkal, akik rájöttek, hogy ugyanazt a tejet isszák.

59 százalék választotta a McDonald's-os csirkefalatokat, szemben a 18 százaléknyi fehér papír-pártiakkal, és azzal a 23 százalékkal, akik rájöttek a turpisságra.

A bébirépa is népszerűbb volt, ha McDonald's-os csomagban érkezett, így a gyerekek 54 százaléka szerette jobban. A sima fehér csomagolású répát a gyerekek 23 százaléka választotta, a maradék 23 százalék tagjai pedig tudták, hogy ugyanazt a répát eszik mindkét papírból.

A McDonald's hamburger 48 százalékot hozott, míg a sima fehér papíros 37-et. Itt a gyerekek 15 százaléka ismerte fel, hogy a hamburger íze ugyanolyan, csak a csomagolás változott.

Azok a gyermekek, akik a McDonald's papíros ételeket részesítették előnyben, általában olyan családokban élnek, ahol több televízió is található, így a reklámok jobban elérik őket. „A gyerekek még a tejet és a répát is szívesebben eszik, ha azt hiszik, hogy az a McDonald's-ból való” – mondta Dr. Robinson. „Ez pedig lehetővé teszi, hogy a jól bejáratott márkanevekkel, mint a McDonald's, egészségesebb ételek fogyasztására ösztönözzük a gyermekeket és segítsünk nekik elkerülni az elhízást.”

A McDonald's szóvivője, Walt Riker szerint az ő céljuk is ez. „Például a Happy Meal menüt, ami elsősorban a gyerekeket célozza meg, csak csirkefalatokkal, friss almával és alacsony zsírtartalmú tejjel reklámozzuk. Ez összesen 375 kalóriát jelent” - nyilatkozta a szóvivő. „A legutóbbi akciónk során, amely a Shrek című mozifilmre alapult, külön kiemeltük a zöldségek, gyümölcsök, és a tej fogyasztásának fontosságát. Ez volt az eddig legnagyobb ilyen irányú akciónk.”

Riker szerint a McDonald's saját kutatásaiból az derül ki, hogy a „szülők mostanra már teljesen megbíznak a McDonald's-ban, hiszen tudják, hogy mi csak a legjobb és legbiztonságosabb ételt szállítjuk, a lehető legnagyobb változatossággal, és emellett a gyermekeknek készülő játékaink is kiváló minőségűek.”

2005 decemberében az amerikai Institute of Medicine (IOM) is végzett egy hasonló kutatást, amely a reklámok gyermekekre gyakorolt hatását vizsgálta. Ebből kiderült, milyen kifinomult trükkökkel csábítják magukhoz a reklámozó cégek a fiatal vásárlókat, akik még nem tudják a különbséget a reklámok hazugságai és az igazság közt. Ilyen módszerekkel érték el azt is, hogy a gyerekek több magas kalóriatartalmú, alacsony tápértékű gyorsételt fogyasszanak, ami persze még több profitot hoz az olyan cégeknek, mint a McDonald's. Dr. Robinson kutatásának eredményei az Archives of Pediatric and Adolescent Medicine című szaklap augusztusi számában olvashatók. A lap tavaly egy egész cikksorozat kapcsán foglalkozott a média gyermekekre és azok egészségére gyakorolt káros hatásaival, többek közt az elhízással is.


Az ijesztő adatok azt mutatják, hogy háromszor nagyobb az esélye annak a háromévesnek, hogy túlsúlyos legyen, aki napi egy-két órát tévézik, mint annak, akit a szülei nem hagynak a képernyőt bámulni. „Régóta tudjuk, hogy a gyerekeknek szóló reklámok legnagyobb része gyorsételekre vonatkozik” - nyilatkozta még tavaly a Michigani Egyetem kutatója, Dr. Julie C. Lumeng. „Ezek után pedig biztos, hogy kérni fogják a szüleiket, hogy vásároljanak nekik ilyen ételeket. Az a szomorú igazság, hogy már ilyen kis korban is a televízió alakítja a gyerekek ízlését.”

Forrás: Medipress

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:

Jó szórakozást a klubban!

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu