Táplálkozás: blog

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1008 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 351 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 477 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1008 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 351 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 477 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1008 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 351 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 477 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Táplálkozás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1008 fő
  • Képek - 20 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 351 db
  • Fórumtémák - 36 db
  • Linkek - 477 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Táplálkozás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Táplálkozás Klub hírei

network.hu

 Egyszerre terjed a világban az elhízás, az éhezés és az élelmiszerpazarlás. A hazai lakosság kétharmadának van súlyfeleslege, egyharmadnyi magyar elhízottnak számít.

 

A világméretű elhízásjárvány szó szerint és átvitt értelemben is súlyos következményekkel jár. Az OECD adatai szerint a kövérség nemcsak az egészségben eltölthető évek számát csökkenti, de megterheli az egészségügyi ellátórendszert, és mérsékli a GDP-t is. A szervezet előrejelzése szerint az Egyesült Államokban 4,4, Németországban 3, Olaszországban 2,8 százalékkal lehet alacsonyabb emiatt a nemzeti összjövedelem a következő harminc évben.

Tovább 

network.hu

Fonalas gomba vacsorára. Rovar nasi. 3D nyomtatott tészta. Íme a jövő ételei! Talán furcsának tűnnek, de a legújabb élelmiszer innovációk már az asztalunkon vannak. A genetikai módosítások mögött álló tudomány, a legújabb mezőgazdasági módszerek és még sok más A jövő ételei című sorozatban a Da Vinci TV-n.

Harminc évvel ezelőtt szinte senki nem gondolta volna, hogy a szusi valaha ilyen népszerű étel lesz, vagy hogy az emberek többsége zsír helyett olívaolajjal fog sütni, de még az is ritkaságszámba ment, ha valaki barna kenyeret vásárolt.

Tovább 

 

network.hu

 A színek szerinti táplálkozás azt vallja, egészségünk érdekében akkor tesszük a legtöbbet, ha egy-egy étkezés alkalmával mindegyik szín szerepel a tányéron. Így sokféle tápanyaghoz jutunk, és könnyen elkerülhetjük a betegségeket. Ősszel ezeket válasszuk!

 

A zöldségek és gyümölcsök szín- és ízanyagai, a flavonoidok nagy segítségünkre lehetnek a nyirkos, hűvös időszak idején. Egyfajta természetes antioxidánsok, ezáltal segítenek megakadályozni a szervezetre káros szabadgyökökelszaporodását, így támogatva immunrendszerünk munkáját.

Tovább 

network.hu

 Nincs étvágyunk, nem tudunk rendesen aludni, sőt néha úgy érezzük magunkat, mint egy kókadt, kiszáradt növényke. Ezt teszi velünk a hőség, és bár klassz dolog a nyár, tény, hogy az utóbbi napokban tapasztalt hőhullámok még az egészséges szervezetet is megviselik. Mit tehetünk a forró napok komfortosabbá tételéhez? A táplálkozás kulcsfontosságú, mutatjuk, miért. 

 

Mennyi vizet igyunk?

Egy átlagos nap 6-8 nagy pohár vizet kellene meginnunk, azaz egész pontosan folyadékot, a víz egy részét kiválthatjuk tejjel, növényi tejekkel, cukormentes üdítővel, teával is.

Tovább 

network.hu

 Egy biztos: rendkívül eltérő személyiségek kerültek cikkünkbe, és ez a különbözőség táplálkozási szokásaikon is tetten érhető. Vannak, akik státuszuktól függetlenül egyszerű ételeket fogyasztanak, és vannak, akik ragaszkodnak a fényűző lakomákhoz. Egyesek kimondottan egészségesen táplálkoznak, és persze az ismert emberek között is akadnak olyanok, akik egyáltalán nem törekednek a tudatos étrendre. Végül mondanunk sem kell, hogy antialkoholisták és lelkes poharazgatók egyaránt előfordulnak a világ vezetői között.

Tovább 

network.hu

 A hosszú tél után legtöbbünk már nagyon vágyik a jó időre, hosszú sétákra az éledező természetben, vagy esetleg egy kis kertészkedésre. Aztán hiába a kedv, ha minket is

 

utolért a sokakat érintő tavaszi fáradtság. Aggodalomra viszont semmi ok, hiszen helyes táplálkozással könnyen felvehetjük ellene a harcot. Íme a fáradtságűző bevásárlólista!

 

1. Natúr joghurt

A cukor nem teljesen ördögtől való, ha energiára van szükségünk, ám ha tehetjük, ne hozzáadott fehér cukorból fedezzük e szükségletet.

Tovább 

network.hu

 Napjainkban egyre nagyobb értéke van az egészségnek, egyre többen figyelnek oda a táplálkozásra is. Sokan vélik magukon felismerni az ételallergiák tüneteit, néha olyan, mintha rohamosan terjedő járvánnyal lenne dolgunk, ami félelmetes iramban szedi az áldozatait.

 

Laikusként nagyon nehéz eldönteni, hogy a tüneteink élelmiszer-eredetűek-e, vagy valami más áll a háttérben. Viszonylag egyszerű, ha erőteljes allergiás tünetek (csalánkiütés, bőrviszketés, légutak duzzanata, nehéz légzés stb.) vagy emésztőrendszeri panaszok (puffadás, hasmenés, hasi fájdalom) tapasztalhatók, ez esetben néha még egyszerű megfigyelés is elegendő a probléma azonosításához.

Tovább 

network.hu

 A táplálkozás különböző területeinek vizsgálatakor szinte elsőként merül fel a kérdés: hogyan érdemes párosítani az élelmiszereket annak érdekében, hogy minél magasabb tápértékkel rendelkezzen, és a lehető leghasznosabb legyen szervezetünk számára?

 

Az ételek társítása során figyelembe kell venni a fehérje-, szénhidrát-, vitamin-, és ásványi anyag tartalmat, az ún. savas és lúgos élelmek arányát és természetesen az ízkomponenseket, ízharmóniát.

Tovább 

network.hu

 Az unalomig ismételt párolt, morzsába forgatott vagy rántott verzióknál ezerszer izgalmasabb ételeket kreálhatunk karfiolból csupa ízzel, fűszerrel. Ráadásul azoknak is kedvez a fogyasztása, akik figyelnek az alakjukra, és próbálnak tudatosan táplálkozni.

 

Sokoldalú diétás zöldség rengeteg tápanyaggal

A karfiol rendkívül változatosan elkészíthető, fogyaszthatjuk nyersen, párolva, főzve vagy sütve. Ráadásul 100 grammonként 48 milligramm C-vitamint, valamint folsavat, B1-, B2- és B6-vitamint is tartalmaz.

Tovább 

network.hu

Sokan és sok megközelítésből vizsgálják a táplálkozást, s ma már vitán felül áll a tudományos körökben, hogy  nem csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk. Egy jó reklám, az időjárás vagy egy irodalmi mű is befolyásolhat minket, ám a legutóbbi étkezési kutatás központjában a memória áll.

A kutatók megállapították, hogy nem csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk. Erre talán a legbeszédesebb példa az amnéziában szenvedők esete. Az ilyen betegségtől gyötört emberek elfelejtik, hogy ettek, s akkor is az ételhez nyúlnak, mikor - elviekben - tele kellene lenniük.

Tovább 

Régebbi bejegyzések 

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu